Počinju međunarodne rezidencije suvremenog cirkusa u Društvenom centru Rojc u Puli

Počinju međunarodne rezidencije suvremenog cirkusa u Društvenom centru Rojc u Puli

U periodu od 22.srpnja do 2. kolovoza 2018. u Društvenom centru Rojc u Puli,  u prostorima kazališta DR. Inat i Čarobnjakovog šešira, održati će se  tri međunarodne rezidencije suvremenog cirkuskog izričaja.

Od 22. do 31. srpnja na rezidenciju u Pulu dolazi kompanija Squarehead Productions Ltd. Iako bazirana u Irskoj, kompanija djeluje internacionalno. Tijekom rezidencije u prostoru Čarobnjakovog šešira u DC Rojcu, dvoje umjetnika Sqarehead Productions Ltd-a, Elena Lydia Kreusch i Darragh McLoughlin razvijati će vlastite solo kreacije.

Od 27. srpnja do 2.kolovoza svoju će rezidenciju u prostoru DR. Inata održati mlada britanska umjetnica Laura Murphy. Svojim umjetničkim projektom „CONTRA“, na čijoj kreaciji će raditi i   tijekom boravka u Puli, Laura je postala jedna od šest laureata najnovijeg izdanja CircusNext PlaTFoRM-e.

CircusNext je projekt identifikacije te financijske, rezidencijske, prezentacijske i administracijske potpore neafirmiranim suvremenim cirkuskim autorima iz Europe kroz platformu 18 organizacija iz 12 europskih zemalja (http://circusnext.eu/). Na selekcijskom tjednu u belgijskom gradu Neerpeltu krajem svibnja 2018. međunarodni žiri projekta odabrao je 6 laureata projekta među kojima je i Laura Murphy. Cirkorama iz Zagreba je, uz splitski Room100 i  beogradsku Cirkusferu, jedan od regionalnih partnera na projektu kroz koji pruža rezidencijsku i prezentacijsku potporu te umjetničko mentorstvo neafirmiranim umjetnicima.

Svo troje umjetnika svoj će rad u nastajanju predstaviti publici 28. srpnja s početkom u 20h. Nakon prezentacija, publika će imati priliku razgovarati s umjetnicima o viđenom. Navedeni razgovori služe umjetnicima kao povratna informacija i pomažu im u daljnjem radu na predstavama čije su premijere planirane za 2019.godinu.

ULAZ JE BESPLATAN!

Predstave su namijenjene publici iznad 14 godina zbog tematike i eksplicitnih sadržaja.

Program se odvija u suradnji Cirkorame (Zg)(Program Cirkorame i CircusNext Plaforma), Čarobnjakovog šešira (Pu), Cirkobalkane (HR/RS), a sufinanciran je od strane Ministarstva kulture RH, Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba (Program Cirkorame) i sredstvima programa Europske unije Kreativna Europa (CircusNext Platforma).

 

U nastavku pročitajte više o umjetnicima/ama i kreacijama.

 

ARTICULATIONS, Elena Lyida Kreusch (DE), Squarehead Productions Ltd.

„Articulations“ je suvremena solo kreacija izvedbene umjetnice  Elene Lydie Kreusch.

Ciljana publika: 14+

Koristeći video prijenos uživo, umjetnica provodi istraživanje vlastitog tijela I njegovih fizičkih ograničenja- oscilirajući između intimnosti i odvajanja.

Preslikavajući virtuozitet cirkusa i plesa, živost i realnost izvedbene umjetnosti i prirođenu nasilnost borilačkih vještina, Elena razvija fizički jezik utjelovljujući elemente rizika, ekstremne fizikalnosti i iskrivljenih poza.

Kroz sposobnost ekrana da izda oko i ponovno uokviri tijelo, suptilnom igrom montaže, odgode i specijalnih efekata postepeno se zamagljuje linija između realnosti i fikcije.

Komad ne prati naraciju, već rađe funkcionira kroz logiku kompozicije kolaža. Prijelazi iz jednog stanja u drugo i različite kvalitete fizikalnosti simultano izranjaju na sceni i na ekranu. Živa izvedba i video instalacija stapaju se u apstraktne  tjelesne oblike s namjerom da stave percepciju publike pred izazov vezano uz fizičko prisutstvo i njihove osobne  afektivne odgovore.

Kreacija koja je trenutno u nastajanju, planira se provesti kroz nekoliko rezidencija tijekom 2018/2019.

Autorica/izvođačica: Elena Lydia Kreusch

Umjetničko savjetovanje: Alex Zampini, Ana Jordao, Darragh McLoughlin, Kalle Nio

Produkcija: Squarehead Productions Ltd

Koprodukcija: KreativKultur, Beč

Rezidencijalna podrška: Arbeitsplatz, Beč/ Cafe de las Artes Teatro, Santander/Katapult, Berlin/WHS Teatteri Union, Helsinki

Elena Lydia Kreusch je njemačka izvedbena umjetnica koja iza sebe ima profesionalno obrazovanje na polju suvremenog cirkusa (Codarts, Rotterdam), suvremenog plesa  (Condance Center, Beč), kao i amatersku pozadinu u borilačkim vještinama (MMA)

Proteklih pet godina Elena sudjeluje u nekoliko umjetničkih kreacija, uglavnom kao umjetnička direktorica i producentica, i nalazi se na PhD istraživačkoj stipendiji cirkuskih studija pri Austrijskoj akademiji znanosti.

„Articulacions“ su prvi Elenin solo. Njen osobni izvedbeni jezik proizlazi iz vokabulara suvremenog cirkusa , plesa i borilačkih vještina. Elenin scenski rad konceptualne je prirode i crpi informacije iz njenog akademskog istraživanja različitih formi posredovanja  (cirkuskog) tijela, kao i dugogodišnjeg umjetničkog istraživanja odnosa umjetnika i publike koje provodi Squarehead Produkcija.

 

STICKMAN, Darragh McLoughlin (IRL), Squarehead Productions Ltd.

Stickman je višeslojni performans koji uključuje neprestanu igru s reakcijama i očekivanjima publike, istovremeno rastavljajući osnovni mehanizam same izvedbe. Struktura komada skače između konkretnih akcija na sceni i metafizičkog stanja promišljanja o paradoksalnoj vezi koju imamo sa samima sobom kada se stavljamo u ulogu  autora i izvođača istog djela.

„Na sceni leže čovjek i štap. U pozadini treperi ogroman LCD televizor.TV čita: „ČOVJEK/ŠTAP“ kao da želi raščistiti bilo kakvu sumnju u ono što se nalazi upravo pred našim očima. Ovo nije priča. Nema narativa.Ali  s vremena na vrijeme Čovjek i Štap prolaze kroz zajedničke forme i pojavljuje se svojevrsna neovisnost. Svako toliko TV nam kaže što da vidimo. Ne volimo kada nam netko cijelo vrijeme govori što da vidimo, ali sada-kako da vidimo išta drugo?“

Upravo se te dvije konfliktne perspektive predstavljaju na sceni metaforičkim rascjepom između intelektualnog uma (prikazanog kroz tekst na TV ekranu) i cirkuskog tijela koje izvodi (objektiviranog i često gurnutog preko vlastitih granica kako bi se zadovoljilo zahtjeve uma).

Igrajući se različitim slojevima reprezentacije, dramaturgija predstave se gradi tako da neprestano dekonstruira situacije performansa kao takve, kao i dinamiku između umjetnika i samog sebe, umjetnika i publike, publike i njih samih.

Premijera gotove predstave planirana je za proljeće 2019.

Darragh McLoughlin umjetnik je koji istražuje pokret i objekte koje kreira i izvodi u vlastitim predstavama. Stvara iz perspektive publike s namjerom da kreira njihovo iskustvo. Iako obrazovan na polju cirkusa i izvedbene umjetnosti, aktivno preuzima utjecaje iz teatra, filma, dramaturgije i života  općenito. Podučava i organizira umjetničke laboratorije s ciljem da stekne dublje znanje u vlastitoj praksi. Iako njegov rad preuzima mnoge forme, osnovna preokupacija mu je ljudsko stanje.

Kao gostujući pedagog podučava na profesionalnim cikuskim školama: ETAGE, Berlin (DE), AcaPA, Tilburg, (NL)  i FLIC cirkuska škola, Torino, (IT)

 

Sqarehead Productions Ltd bili su laureati CircusNext PlaTFoRM edicije 2013-14. Dobitnici su irske nagrade „Circus Project Award“  (2014) kao i „Next Generation Bursary“ (2016.)

 

CONTRA, Laura Murphy (Bristol, UK)

( gostovanje u sklopu CircusNext PlaTFoRM)

„Contra“ je  feministička suvremena cirkuska solo komedija, koju je napisala i izvodi britanska umjetnica Laura Murphy. Koristeći vertikalno uže, tijelo, tekst i rolu prianjajuće prozirne folije, Laura daje novi pogled na biblijske priče i biologiju ljudskog tijela. Postavljajući iskustva vlastitog tijela u spektar anegdota  o uvriježenom pogledu na tjelesne dlake ili rasprave o lezbijskom seksu za vrijeme večere, umjetnica na duhovit i beskompromisan način preispituje osobno, socijalno i historijsko zanimanje za žensko tijelo. Contra istražuje pozicioniranje ženskog tijela, kako nas uče da gledamo na žensko tijelo i tko polaže pravo na njega.

Premijera gotove predstave je planirana za 2019.godinu

Koncept i izvedba: Laura Murphy
Režija: Ursula Martinez
Podržano od strane: CircusNext PLaTFoRM, Arts Council England, Jacksons Lane, Hangar Arts Trust, Invisible Circus

 

Laura Murphy

Laura je cirkuska umjetnica koja, kako sama navodi „ne može stati pričati“. Njen je rad duboko motiviran tekstom, proizlazi iz priča, govora, naracija i verbalnih eksplozija. Izvodi eksperimentalne , multidisciplinarne performanse koji osobno i reflektirajuće komentiraju svijet u kojem živimo i suočavaju nas s istim. Laura pronalazi interes u načinu na koji njena praksa na vertikalnom užetu ulazi u kontradikciju i ukrštava se s etikom žive umjetnosti. Kako upotrijebiti petlje, čvorove, padove i vertikalni prostor za pronalaženje novih značenja ideja, koja mogu nadići samu vještinu izvođenja trika ili igru suočenu sa smrtnom opasnošću. Ona koristi izvedbenu praksu kako bi govorila o stvarima o kojima se, smatra, treba pričati: društveno vlasništvo nad ženskim tijelom, spektakl i „showman“ pristup u britanskoj politici, mentalno zdravlje, ulaganje banaka u trgovinu oružjem…

Kao samouka cirkuska umjetnica posjeduje eklektičnu mješavinu formalnog obrazovanja na polju suvremenog plesa, glazbe, live art-a i kritičkog performansa. Trenutno se nalazi na doktoratu kojim istražuje zračnu akrobatiku kao kritičku praksu. Kao performerica, kazališna i filmska autorica i akademska istraživačica,  Laura u svoj rad uključuje cirkus, teatar i suvremeni performans.

Njeno dosadašnje djelovanje uključuje suradnje s umjetnicima i kompanijama kao što su: Terry O’Connor (Forced Entertainment), Ursula Martinez, Firenza Guidi, Fernando Rubio, Broken Dream Co., Bassline Circus, Theatre Delicatessen, Lucky Pierre and Kayla Parker.

Napomena: Predstava je na engleskom, sadrži golotinju i ne preporuča se publici mlađoj od 14 godina.

Povezani tekstovi